עשרה ימים ואין אינדיקציה על מצב החטופים

    קובי פינקלר No Comments on עשרה ימים ואין אינדיקציה על מצב החטופים
    16:48
    28.05.24
    מרדכי הלפרין No Comments on דו"ח המבקר על הקורונה: נתניהו מנע תחלואה, אך לקח סיכון גדול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעת צהרים חמה בגיזרת חברון. אלפי חיילים ממשיכים זה היום העשירי בחיפושים אחרי כל שבב מידע בנוגע לחטופים ולחוטפים. קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון שכבר עשרה ימים עוסק כל כולו בחקר האירוע מדבר על שני מאמצים שנעשים במקביל:

    "המאמץ הראשון והעיקרי הוא למען איתור החטופים וזהו המאמץ העיקרי של כל גוף ביטחון המעורב בפרשה. המאמץ השני, הוא המאבק כנגד חמאס. המאבק הזה לא החל עם אירוע החטיפה, ולא יסתיים עם סיומו . נכון לכרגע, הבנתנו היא שהגענו למיצוי אולם נמשיך את המאבק בדרכים אפקטיביות שנמצא.
    המאמץ השלישי הוא במרחב הפיגוע . הגבלות תנועה על העיר חברון בכדי להקשות על הכנסה הוצאה של חטופים ופעילות סריקה מאומצת.

    מבחינת מרחבים חשודים ומרחבי פעילות נשללות כל העת אופציות , בקרוב בטח ישללו עוד אופציות. בסיפור מעורבות הרבה גרסאות, הרבה מקורות ולכן קיים כל העת ניסיון שלילה בכדי לרכז את המאמץ במקומות שנראים לנו כרלוונטיים ביותר.

    הקצין מתייחס גם לצד הפלסטינאי ואומר: "אין לנו כל כוונה לפגוע בעם הפלסטיני, צה״ל פועל במידתיות הגונה. כארבעת אלפים חיילים מסתובבים בלילה במרחב יהודה ושומרון. כשכמות כזו של קני נשקים מכוונת מדי לילה עצם העובדה שנהרגו ארבעה אנשים מתחילת המבצע כשמתוכם על שלושה ניתן לומר באופן מובהק וחד משמעי כי הם מעורבים (ניסיון פגיעה מובהק בכוחות) זוהי תעודת יושר ללוחמים ולצה״ל.

    המקרה היחיד עליו יש דיון בנוגע למעורבות ההרוג הוא בן השש עשרה, עליו בהתחלה נאמר כי הוא בן שלוש עשרה, וגם זאת רק מכיוון בעיות מסוימות בין הגרסאות.

    הקצין הבכיר מתייחס גם לראשונה לפיענוח פיגוע הירי בליל הסדר בו נהרג קצין משטרה
    "הפיגוע הינו יוזמת המחבל, זיאד עווד, אותה תכנן יחד עם בנו אך ביצע אותה לבד. המחבל הוא איש חמאס, כלוא לשעבר (שהואשם בין השאר ברצח משת"פים). הנ"ל שוחרר כחלק מעסקת שליט. האירוע פוענח מוקדם יחסית, נעצר ב07.05 ושבוע לאחר המעצר הודה באשמה.

    הסיפור מתפרסם כעת מכיוון שבין השאר כעת מוגש כתב אישום. ובשעות אלו כוחות הביטחון מגישים לבני ביתו צו הריסה על הבית בו הם מתגוררים שעתיד להתבצע תוך 24 שעות במקרה בו לא יוגש ערעור".

    עוד הוסיף הבכיר: משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש נעצרו עכשיו בכמות גדולה בין השאר כי לא בכל זמן ניתן לטפל בכל "הבעיות. לא חיכינו לאירוע בכדי לעצור אותם, אולם מרגע שהוא קרה, מעצרם הפך לצעד מתבקש.מתוך כ-270 עצורים במבצע ישנם כ-89 אחוזים שהם פעילי חמאס.

    בהתייחסו לכמות החיילים הרבה הפזורה במרחב אומר הגורם הבכיר שאין הפחתה בכמות הסד״כ או הכח אלא רק חילופי כוחות מעת לעת (הזזת והחלפת כוחות .

    ובאשר למצב החטופים : בצה"ל אומרים שאין אינדיקציה על מצב החטופים ולכן הערכת העבודה היא שהם בחיים, והכוחות נערכים לתרחיש זה "המאמצים נרחבים ולא את כולם רואים. החקירה מעלה כל העת חשודים שיש לחקור ואנו פועלים בכל המרחב אם על מנת לייצר תמונת מודיעין ואם על מנת לבדוק דברים בצורה נקודתית.

    יש פערים בגרסאות ולכן ישנן אופציות רבות לצורה בה יסתיים האירוע.

    יש התקדמות בחקירה, אנשים נחקרים כל העת, הכיוונים נבדקים, לא מיצינו. אבל צפיפות ומתווה תא השטח, בצירוף ההבנה של שיטת הפעולה גורמת להבנה שמדובר בסיפור מורכב.

    לטעמי, אירוע מסוג זה צריך להתקיים רק עם מציאת החטופים. הלחץ מופעל בצורה מושכלת ואפקטיבית, לא רק על ידי חטיבות סורקות אלא גם בעוד דרכים.

    הלחימה אל מול מוקדי חמאס ודוועה מתקרבת לסיומה, הוחרם רכוש וכסף בשווי מוערך של כשניים עד שלושה מיליון שקלים, וההבנה היא שאם הוחרמו כספים השבוע, אין למה לחזור לאותו מקום בשבוע הבא. הפעילות כנגד מוסדות הדוועה מתקיימת כבר שנים אך בצורה נקודתית כאשר סגירת מוסד בגזרה אחת, לא משפיעה על מוסד דיווחה בגזרה אחרת. כעת כשכבר יש כניסת כוחות יש ניצול של ההזדמנות לבדיקת מקורות ישנים שהיו קיימים לגבי הפללה של מוסדות כאלו ואחרים" מסכם הבכיר.

    וגם על עצם שתיקת החוטפים יש לקצין תובנות: "את עצם ״שתיקת״ החוטפים ניתן לנסות לייחס לאחד משני גורמים – או שהם טרם סיימו את מסלול הבריחה שלהם, או שהן ממתינים להירגעות המצב בשטח בכדי להודיע על החטיפה"



    0 תגובות